Is mijn webshop klaar voor Google’s Maccabees update?

keyboard_arrow_down
Begin 2018 heeft Google een belangrijke update in zijn algoritme doorgevoerd: de zogenaamde Maccabees update. Deze update is erop gericht dat de gebruiker pagina’s vindt die niet alleen de opgegeven zoektermen bevatten, maar ook relevant zijn. Voor gebruikers van Google is dit natuurlijk goed nieuws. Als jouw webshop nog ingericht is op het oude Google algoritme, kan je vindbaarheid er echter onder lijden. Wij vertellen je graag meer over de Maccabees update. Zo weet jij zeker of je webshop klaar is voor de toekomst.

Wat houdt de Maccabees update in?

In zijn oude vorm was het Google algoritme vooral gericht op vindbaarheid. Het verschaffen van de juiste informatie aan de bezoeker was daarbij geen factor. Als gevolg daarvan hebben veel websites een indeling die gebaseerd is op een grote hoeveelheid teksten aan de hand van longtail keywords die minimaal van elkaar verschillen. Met het nieuwe algoritme komt de nadruk meer op de inhoud en de kwaliteit van de teksten te liggen. Feitelijk komt het erop neer dat waardevolle content beloond wordt. Dit gaat ten koste van content die puur en alleen op zoekvolumes gericht is.

Een actuele webshop

Wil je dat je Magento 2 webshop gevonden wordt, dan doe je er goed aan om verschillende teksten op basis van longtail keywords met minimale verschillen samen te voegen tot een kleine hoeveelheid teksten die informatief en nuttig is. Heb je daarbij hulp nodig? Neem dan contact op met Shopcommerce voor advies. Als full-service eCommerce bureau maken wij al jaren webshops met teksten die gefocust zijn op de inhoud en onderling zo uniek mogelijk zijn. Bovendien volgen wij alle ontwikkelingen in de wereld van de zoekmachineoptimalisatie op de voet. Wij zijn al jaren van mening dat kwalitatief goede SEO-teksten tot een hogere conversie leiden. Een Magento webshop van Shopcommerce is dus altijd actueel, relevant en vindbaar.