5 SEO-tips voor webshopteksten

keyboard_arrow_down
SEO-teksten zijn een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie. Als je wilt dat je webshop een hoge notering in Google of andere zoekmachines heeft, heb je daar goede SEO content voor nodig. Wat goede SEO-teksten zijn hangt van verschillende factoren af. Om bezoekers te trekken moeten de zoekwoorden waar jouw potentiële klanten op zoeken erin staan, maar je wilt natuurlijk ook dat ze blijven en een aankoop doen. Hoe pak je dit aan? We helpen je op weg met 5 SEO-tips voor webshopteksten.

1. Denk altijd aan je klanten

Natuurlijk zijn er bepaalde regels waaraan een SEO-tekst moet voldoen, maar bijt je daar niet te veel in vast. Een tekst kan SEO-technisch helemaal in orde zijn doordat de belangrijkste zoektermen veel terugkomen en op de juiste plekken staan, maar als een tekst daardoor onleesbaar wordt of weinig relevante informatie bevat, is de kans dat de klant afhaakt groot. Bovendien straalt een goede Magento 2 webshop met informatieve, prettig leesbare teksten deskundigheid en betrouwbaarheid uit.

2. Houd je SEO-teksten actueel

Als je één keer veel tijd en moeite in goede SEO-teksten stopt, zal dat beloond worden met een goede ranking in Google. Actualiteit heeft echter ook invloed op je Google ranking. Wanneer je na plaatsing nooit meer wat aan de teksten in je webshop verandert, zullen ze op den duur gaan zakken, omdat Google jouw landingspagina’s en categoriepagina’s als minder actueel ziet. Houd de SEO-teksten op je website dus actueel door af en toe nieuwe relevante informatie toe te voegen of bestaande stukken te herschrijven.

3. Niet iedere pagina hoeft op aankopen gericht te zijn

Kennisdeling heeft vaak een positieve invloed op de uitstraling van je Magento webshop. Als je een bepaalde expertise in huis hebt, is het goed om dat aan de klant te laten zien. Ook als teksten die daarbij horen niet direct op aankopen gericht zijn. Op deze manier weet de klant dat ze met iemand te maken hebben die verstand van zaken heeft. Daarnaast kun je in dit soort landingspagina’s links plaatsen naar relevante categoriepagina’s of producten.

4. Schrijf relevante SEO-teksten

Vroeger kon het lonend zijn om veel soortgelijke teksten te schrijven op basis van verschillende longtail zoektermen. Daarbij ging het om teksten die genoeg verschilden om dubbele content te voorkomen, maar inhoudelijk nagenoeg hetzelfde waren. Recente updates van Google hebben er echter toe geleid dat relevante content steeds meer beloond wordt. Voor gebruikers van Google is dit goed nieuws, omdat de zoekopdrachten nu vaker iets opleveren waar ze ook daadwerkelijk iets aan hebben. Ben je bezig met een nieuwe webshop? Dan is het raadzaam om vooral relevante teksten te schrijven en je niet blind te staren op longtail keywords.

5. Let op taalfouten

Het lijkt misschien niet relevant om je SEO-teksten uitgebreid op spelling en grammatica te controleren. Google let voor de indexering immers niet op taalfouten. Toch is het belangrijk om dit in de gaten te houden. SEO content met veel taalfouten komt slordig en ondeskundig over, wat onbetrouwbaar over kan komen op je bezoekers. En dat heeft wel invloed op de Google ranking van je webshop: wanneer bezoekers jouw webshop meteen weer verlaten, zal dat op termijn een lagere ranking opleveren. Een keer extra nalezen is dus geen loze moeite.

Magento webshops met goede SEO content

Wil jij ook een Magento 2 webshop laten maken met goede SEO content, maar heb je de tijd of de middelen niet om onze SEO-tips zelf toe te passen? Dan kan Shopcommerce een Magento webshop met goede SEO content voor jou ontwikkelen. We hebben ervaren tekstschrijvers in verschillende talen in dienst. Zij kunnen correcte, prettig leesbare SEO-teksten schrijven die gevonden worden in Google en andere zoekmachines. Daarnaast hebben we gecertificeerde Magento developers en webdesigners in huis. Alles wat nodig is om jouw assortiment succesvol online aan te bieden kunnen wij voor je regelen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.