Zoekmachineoptimalisatie / SEO

Zoekmachineoptimalisatie, beter bekend als SEO (Search Engine Optimization), zorgt ervoor dat een website zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van Google of andere zoekmachines terecht komt. Shopcommerce volgt alle ontwikkelingen op het gebied van SEO op de voet. Deze kennis gebruiken we om de online vindbaarheid van je webshop te vergroten. Neem vandaag nog contact op om te informeren wat we voor je kunnen betekenen.

Laat onze SEO-specialisten een contentstrategie opstellen

  • Copywriting vanuit een effectieve SEO-strategie
  • Al sinds 2012 gespecialiseerd in webwinkels
  • Hoogwaardige teksten op WO-niveau
  • Kwaliteitscontrole door professionele redacteuren
  • We hanteren een scherp uurtarief
  • Samenwerken met een eigen coördinator
  • We werken met native speakers

Bovendien werkt SEO voor iedere zoekmachine. In Nederland bestaat meer dan 95 procent van alle zoekopdrachten uit Google-zoekopdrachten, maar er zijn landen waar Google minder dominant is, zoals Groot-Brittannië, de Verenigde Staten, Tsjechië en Rusland. Als je klanten in deze landen wilt bereiken, hoef je daar geen aparte SEO-strategie voor op te stellen. Alles wat je doet om een pagina hoog in Google te laten eindigen werkt bijvoorbeeld ook voor Bing en Yahoo.

Goed vindbare teksten

Er zijn twee verschillende manieren om een hoge vermelding in Google te krijgen. Allereerst kun je advertenties inkopen die boven de organische zoekresultaten komen te staan (SEA of Search Engine Advertising). Hiermee staat de site hoog, maar het is wel een investering die je steeds opnieuw moet doen. Een webshop die gevuld is met goede SEO content staat langdurig hoog in de organische zoekresultaten van Google en is daarmee een investering voor de lange termijn.

SEO een belangrijke verkeers-bron

Wat bepaalt de SEO-waarde van een pagina?

Zoekmachines hanteren een bepaald algoritme om de relevantie van iedere geïndexeerde pagina op bepaalde keywords vast te stellen. Hoe de verschillende onderdelen van dit algoritme zich tot elkaar verhouden is vaak geheim. Maar er is wel bekend dat de volgende factoren een belangrijke rol spelen in het vaststellen van de SEO-waarde van een pagina: Keywordgebruik: Staan de zoekterm en aanverwante trefwoorden in de tekst en in de koppen? Indeling van de tekst: Hebben de teksten de juiste lengte en worden lange stukken tekst opgebroken door duidelijke tussenkoppen (h2’s)? Actualiteit: Zoekmachines beoordelen pagina’s die recent bijgewerkt zijn als relevanter dan pagina’s waar lang geen wijzigingen in aangebracht zijn. Technisch overzichtelijk: Is de broncode van de pagina overzichtelijk en laadt de pagina snel genoeg? Afbeeldingen: Staan er duidelijke foto’s of afbeeldingen op de pagina en staan die op een prettige manier in de vormgeving? Meta-informatie: Geven de metadescription en de metatitels duidelijk weer wat gebruikers van de pagina kunnen verwachten? Links: Zoekmachines interpreteren pagina’s waar veel naartoe gelinkt wordt (zowel intern als extern) als extra relevant. Responsive design: De meeste zoekmachines belonen pagina’s die mobiel goed weergegeven worden. Dat zijn flink wat aspecten om rekening mee te houden als je goede SEO content op je site wilt hebben.

Shopcommerce is een expert op het gebied van zoekmachineoptimalisatie en kan je dus helpen om een webshop te bouwen die je doelgroep kan vinden. We schrijven al onze content aan de hand van een zoekwoordanalyse. Onze developers en designers houden rekening met de voorkeuren van je klanten.

De SEO-kennis van Shopcommerce
is altijd actueel

Vaak wordt gezegd dat zoekmachineoptimalisatie langdurig voor een goede vermelding in de organische zoekresultaten zorgt. Dat is ook zeker zo. Maar als je één keer in goede SEO content investeert en daarna nooit meer, zal de content op den duur gaan zakken in de zoekresultaten. Zoals gezegd speelt actualiteit een rol in het bepalen van de relevantie van een pagina, maar veel zoekmachines maken daarnaast gebruik van een zelflerend algoritme. Google noemt dit algoritme bijvoorbeeld RankBrain.

Omdat dit algoritme zelflerend is, wordt het steeds slimmer. Het gaat het zoekgedrag van je doelgroep steeds beter begrijpen en daarom kan de SEO-waarde van de content van je webshop veranderen. Bovendien rolt Google regelmatig updates uit om de relevantie van zijn zoekresultaten te vergroten. De SEO-specialisten van Shopcommerce volgen deze ontwikkelingen continu en veranderen hun aanpak wanneer dat nodig is. Wij passen dus altijd de meest recente SEO-richtlijnen toe op je content.


SEO-bedrijf Shopcommerce


Shopcommerce optimaliseert je webshop

Als full-service e-commercebureau kan Shopcommerce je helpen met ieder aspect van je webshop. We hebben gecertificeerde Magento developers in dienst, maar ook vormgevers met uitgebreide ervaring in UX design en in-house copywriters voor SEO content in het Nederlands, Duits, Frans, Engels en nog veel meer talen. We kunnen dus een volledig nieuwe Magento webshop voor je bouwen, maar bijvoorbeeld ook nieuwe SEO content voor een bestaande webshop schrijven of vertalen.

SEO is een van de belangrijkste aspecten van ons werk. Van de deskundigheid die wij in al die jaren zoekmachineoptimalisatie hebben opgedaan kun jij ook profiteren. Leg je online ambities aan ons voor, dan gaan we samen op zoek naar de beste SEO-strategie om je doelen te bereiken.

  • Maatwerk Magento & Hyvä ontwikkeling
  • Magento & Hyvä GoLive!
  • In-house development
  • Consultancy
  • Koppelingen & integraties
  • Magento migratie
  • PIM-koppeling
  • Beheer en ondersteuning
  • Software updates
  • In-house development
  • Magento overstapservice
  • Doorontwikkeling
  • Optimalisatie
  • Training
  • SEO-strategie
  • Zoekwoordonderzoek
  • Nulmeting
  • Technische SEO
  • SEO-audit met Semrush
  • Linkbuilding
  • Categorieteksten
  • Productbeschrijvingen
  • Blogs schrijven voor shops
  • SEO-vertalen voor verschillende landen
  • UX-copywriting
  • Publiceren van content
  • Artificiële Intelligentie (AI)

SEO content
in verschillende talen

Heb je nog meer ambities om je producten over de grenzen te verkopen? Shopcommerce kan je helpen om je producten op een slimme manier in heel Europa onder de aandacht te brengen. We kunnen SEO content voor je webshop leveren in het DuitsEngels, Frans, ZweedsDeensNoors en Fins. Ga je in zee met Shopcommerce, dan is heel Europa binnen handbereik. Zelfs als we bestaande Nederlandse teksten voor je vertalen, letten we op de SEO-waarde van de webteksten door relevante keywords voor je klanten in het buitenland te gebruiken.

Wij kunnen een webshop bouwen in verschillende talen. Magento 2 biedt een breed scala aan mogelijkheden voor een meertalige aanpak. Waar nodig kunnen wij bulkteksten leveren voor een scherp tarief. Veel relevante content betekent uiteindelijk immers een betere ranking in Google, of je een webshop in één taal hebt of in verschillende talen. Dat geldt ook voor je advertenties. SEA begint immers met goede SEO content.

Shopcommerce garandeert
goede SEO content

Bij Shopcommerce vinden we het belangrijk dat jij tevreden bent met de SEO content voor je webshop. We realiseren ons dat teksten veel zeggen over het bedrijf. Voor veel klanten zijn de teksten op je website immers de eerste vorm van communicatie die ze met het bedrijf hebben. Daarom zullen we zeker in het begin goed met je overleggen over de inhoud en de tone of voice van de teksten. Zo komen we samen tot de beste aanpak en kunnen we continuïteit garanderen.

De Shopcommerce-kwaliteit van onze SEO content zie je ook terug in onze andere diensten. Benieuwd wat we verder doen? Kijk dan eens rond op onze website of maak een afspraak met een van onze e-commercespecialisten.